博大前进阵线 Gerakan Mahasiswa Maju

Saturday, February 24, 2007

Bulletin GMM edisi Feb

Aktiviti GMM Yang Lalu

MELAWAT KE KUALA SELANGOR
Pada bulan Okt 2006, GMM telah mengadakan rombongan pelancongan ke Kuala Selangor. Terdapat 28 orang mahasiswa dari UPM, UM, UKM dan UTAR menyertai rombongan pelancongan yang selama 2 hari ini.
Dalam rombongan K.Sel, kami telah melawat ke Sungai kelip-kelip, Taman Semulajadi dan Bukit Melawati. Sungai ini cantik dihiaskan dengan api-api yang berkelip-kelip. Akan tetapi, api-api adalah banyak berkurang berbanding dengan dahulu. Ini adalah kerana alam semula jadi banyak dimusnahkan oleh manusia dan menyebabkan kepupusan api-api. Manusia selalu mementingkan diri sendiri sahaja. Adakah kita mengambil kira tentang hak hidup benda hidup yang lain semasa kita merancang atau menjalankan sesesuatu? Haraplah kita masih dapat
tengok kelip-kelip yang menarik kalau datang ke K.Sel lagi pada masa kelak.
Selain melawat ke sana sini, GMM juga menyediakan tayangan Jepun , “Fireflies River Of Light” . Tayangan ini menceritakan usaha seorang guru sekolah rendah dan murid-muridnya dalam membiakkan kelip-kelip di kawasan sekolah mereka. Guru itu juga merangsang murid-muridnya supaya melindungi alam sekitar. Di samping itu, sesi berkongsi pandangan peserta tentang pencemaran dan pencerobohan alam sekitar juga disediakan . Daripada perkongsian pandangan ini, kami menyedari perlindungan alam semula jadi ialah tanggungjawab setiap individu.

Marilah “join” kami ke K.Sel jika rombongan pelancongan ini diadakan lagi! =)

Eiki Loke


AKTIVITI GMM AKAN DATANG

Pelan Induk Pendidikan yang baru dibincang oleh kerajaan hanya merangkumi pendidikan sekolah rendah dan menengah. Manakah berdirinya Pendidikan Pengajian Tinggi?
Ceramah ”Pelan Induk Pendidikan”

Yang bermninat,sila hubungi
Cai Ling 012-5322897

Labels:

1 Comments:

  • From the moment the first Mercedes-Benz CLS four-door "coupe" was introduced to the public, other German luxury automakers hit the drafting board. According to the German auto experts at AutoBild, Audi is just over a year away from unleashing its own cleverly packaged sedan.
    carwadontester981

    By Anonymous Anonymous, at 9:18 PM  

Post a Comment

<< Home